Bolesť chrbta? Skúste tieto 4 veci

Kategórie
 
 
 
 
 
 

Bolesť chrbta? Skúste tieto 4 veci

Zdravotnícky personál a predchádzanie bolesti chrbtaDvíhanie pacientov, neustále státie na nohách, behanie z jednej izby do druhej ... toto všetko zažíva zdravotný personál, na ktorý sa kladú vysoké fyzické nároky. Ošetrovanie sa podľa štatistík radí k povolaniam s najväčšími fatálnymi poraneniami pohybového aparátu.

Ak chcete pokračovať vo vašej fyzicky (aj psychicky) namáhavej práci a zachovať si pri tom zdravie, je dôležité, aby ste sa o svoje zdravie starali rovnako dobre, ako o svojich pacientov, a najmä pokiaľ ide o bolesti chrbta. Štúdia totiž zistili, že až 29% z registrovaných zdravotných sestier trpí bolesťami chrbtice. Ponúkame vám tipy a spôsoby, ako môžu zdravotníci blahodárne prispieť k svojmu zdraviu:

Noste vhodnú obuv

Výskumy zistili, že nevhodná obuv môže prispieť k bolesti chrbtice, problémom s píšťalou a plochým chodidlám. Nájdite si obuv, ktorá vám padne ako uliata a zároveň sa tak vyvarujete vyššie uvedeným zdravotným problémom. Štúdie odporúčajú, aby si zdravotníci vyberali obuv s výškou podrážky medzi 1,8 cm a 3,6 cm a tvarované tak, aby podporili klenbu nohy.

Trénujte správne držanie tela

Spôsob, akým stojíte môže tiež ovplyvniť riziko bolesti chrbtice. Hrbenie sa extrémne zaťažuje svaly a väzy, čo môže viesť k zvýšeniu bolesti chrbta. Ak chcete tomuto problému predísť, stojte vzpriamene ako vám to vždy prízvukovala vaša mama. Ako na to? Stiahnite brucho, ramená polohujte dozadu a držte úroveň vašej brady s podlahou.

Pri práci používajte asistenčné zdvíhacie zariadenie

Spôsob, akým dvíhate pacientov, môže významnou mierou prispieť k zníženiu bolesti chrbta. Aj keď patrí zdvíhanie pacientov ku každodennej práci zdravotníka, existujú spôsoby, ako vykonávať tento proces bezpečnejšie. V prípade dostupnosti, vždy využite pri dvíhaní pacienta zdvíhacie zariadenie, aby ste tak zmenšili záťaž na vaše telo. Pri úkone požiadajte o pomoc aj vašich kolegov v práci.

Cvičte, keď môžete

Pre zdravotný personál je ťažké nájsť si čas a energiu na precvičenie tela, obzvlášť po 12-hodinovej smene. Avšak, aj malá fyzická aktivita dokáže urobiť zázrak, ktorý vás môže zbaviť bolesti chrbtice, alebo dokonca tejto bolesti predchádzať. Samozrejme, pri silnej bolesti chrbta je vhodné sa pred začatím cvičebného programu poradiť s lekárom. K najúčinnejším cvičeniam patrí jóga, ktorá je vhodná na relaxáciu a posilnenie chrbtových svalov. Ak tento druh cvičenia nie je pre vás to pravé orechové, efektívne sú aj jednoduché fyzické aktivity, ako napríklad prechádzky a jogging, ktoré majú podobné výsledky ako vyššie spomínaná jóga.

Zdravotný personál nie je schopný sa plnohodnotne starať o zdravie pacientov, ak sami trpia nejakým zdravotným problémom, ktorý ich limituje v práci. Prevencia a vyvarovanie sa bolesti chrbta vedie cez výber správnej obuvi, vzpriamený postoj, správny spôsob manipulácie s pacientom a dostatok pohybu. Vďaka týmto tipom môžete ochrániť svoju chrbticu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia