7 rád, ako prežiť chrípkové obdobie bez lekára

Kategórie
 
 
 
 
 
 

7 rád, ako prežiť chrípkové obdobie bez lekára

Začala sa jeseň a s ňou prichádzajú aj zmeny počasia. Mnoho ľudí reaguje už pri prvých studenších dňoch únavou, kašľom, bolesťami hlavy, svalov či horúčkou. Nadchádza obdobie, kedy naša imunita dostane zabrať a rôznym prechladnutiam a chrípke sa začína dariť. Ako sa voči tomu brániť? Dôležitá je prevencia.

Ako sa vyhnúť virózam a prechladnutiu

Asi to najnepríjemnejšie, čo nás v tomto období môže postihnúť, je chrípka. Ide totiž o závažné ochorenie dýchacieho systému, ktoré môže spôsobiť mnohé komplikácie. Mnoho ľudí totiž chrípku podcení a poriadne ju nevyleží. Následne však vznikajú rôzne komplikácie ako zápaly pľúc, ucha či rôzne neurologické ochorenia.

Aby sme sa tomu všetkému oblúkom vyhli a k lekárovi ani nemuseli ísť, najlepšie bude začať s prevenciou.

1.Vyhýbajte sa kontaktu s chorými

To najlepšie, čo môžete pre seba a svoje zdravie urobiť, je vyhýbať sa kontaktu s chorými. Vieme, že nie vždy sa to dá, najmä, ak máte chorého v rodine, prípadne je to váš kolega, s ktorým ste v jednej miestnosti aj 8 hodín. V takom prípade je vhodné riadiť sa našimi ďalšími bodmi, a ak sa dá, nosiť rúšku.

2.Nezanedbajte hygienu rúk

Ďalším dôležitým prvkom v oblasti prevencie chorôb je umývanie rúk. Určite ste už počuli o tom, že len jednoduché umývanie si rúk teplou vodou a za pomoci mydla výrazne znižuje pravdepodobnosť ochorenia. Ak nemáte po ruke vodu a mydlo, použite aspoň dezinfekčné gély.

TIP: Mnohí si v tomto období kupujú antibakteriálne mydlá, no nemusíte si ruky zakaždým dezinfikovať. Naozaj vám v tomto prípade stačí dobrá hygiena.

3.Zvýšte príjem vitamínov

Práve v tomto období sa ukáže, kto má akú životosprávu. Ak totiž jete dostatok vyváženej a pestrej stravy a máte primeranú fyzickú aktivitu, choroby sa vám budú vyhýbať. Pre ešte lepšiu prevenciu je vhodné jesť veľa ovocia a zeleniny, užívať vitamín C a z minerálov je vhodný zinok.

TIP: Vyskúšajte užívať aj kolagén. Okrem podpory vlasov, nechtov a pokožky vám pomôže aj posilniť imunitný systém. Navyše, v kombinácii s vyššie spomenutým vitamínom C sa aj lepšie vstrebáva.

4.Vyhýbajte sa miestam s vysokou koncentráciou ľudí

Nakoľko teraz viac ľudí trápi chrípka a iné virózy, je lepšie vyhýbať sa miestam, kde je veľa ľudí pohromade. Ak sa teda dá, vyhnite sa nákupným centrám, verejnej doprave č veľkým akciám. Čím viac ľudí totiž pri vás bude, tým máte väčšie riziko vzniku nákazy.

5.Pite veľa tekutín

Nielen v lete je podstatné, aby ste pravidelne dopĺňali tekutiny. Ak sa necítite dobre, odporúčame vám vyhnúť sa bublinkovým a studeným nápojom. Nahraďte ich radšej na čas čajmi.

6.Vetrajte

Na jeseň a v zime je vhodné nepodceňovať vetranie v domácnostiach. Hneď, ako začne byť zima, začne sa aj vykurovacie obdobie. Samozrejme, že nikto nechce, aby mu bola zima, no ak nebudete pravidelne vetrať, baktériám a vírusom sa u vás začne páčiť. Stačí pritom len občas krátko, ale intenzívne vyvetrať. A nezabudnite si aj sami občas vyjsť do prírody a vyvetrať aj seba.

7.Doprajte si dostatok spánku

Ako posledný bod sme si pre vás pripravili azda tú najpríjemnejšiu činnosť. Mnoho z nás ju síce zanedbáva, no je pre nás dôležitá, a to najmä v tomto období. Totiž, čím menej spíte, tým viac si oslabujete imunitný systém. A to predsa nechcete. Doprajte si teda kvalitný spánok a nezabudnite aj odpočívať.

Ochoreli ste? Ostaňte doma a liečte sa

Možno je už neskoro a necítite sa práve najlepšie. Ak máte zvýšenú teplotu, kašlete, kýchate, prípadne máte upchatý nos či zapálené dutiny, určite to nepodceňujte. Aj tie najmiernejšie príznaky vás môžu varovať, že je čas si oddýchnuť.

Preto, ak vám nie je práve najlepšie, je vhodné ostať doma aspoň jeden deň a sami uvidíte, či sa vám polepší. Nie je dobré to podceniť a okrem toho, šírite tak chorobu ďalej.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia